Dieet, derde dag

Alweer de derde dag of pas de derde dag? Hoe voelt het?

Het voelt als ‘pas’ als het gaat over honger en kilo’s. Natuurlijk is er nog niet veel af. ’s Avonds hetzelfde gewicht. ’s Morgens één ons lichter dan gisteren. Hmm dat wordt volhouden. Het aanvalsdieet van meneer Dukan kan variëren van één dag tot tien dagen. Maar ik ga natuurlijk door totdat ik zeker weet dat er ook werkelijk beweging zit in mijn stofwisseling. De eerste kilo is immers alleen maar water. -Is dat een fabel of niet?- Maar tot nu toe heeft mijn vriendin gelijk gekregen: ik heb geen honger!

Maar het voelt als ‘al’, als ik kijk naar hoe ik nu al verlang naar iets stevigs. Zelfs de biefstuk van gisteren was niet knapperig. Zo zonder boter op de gril ontbreekt net dat krokante kostje. Gisteren schreef ik al dat alles even ‘zacht’ is, maar helaas is dat verhaal door mijn onhandigheid alweer in het niets verdwenen. Geen wortel en geen cracker. Die wortelen mogen over een paar dagen wel weer. De crackers pas weer als ik mijn streefgewicht heb bereikt. In dit tempo kon dat nog weleens even duren!

Morgen is het weekend en ga ik het hebben over dieet en wijn. En bedenk daarbij dat ik pas op bladzijde 122 de eerste keer iets over wijn lees…

Zelfportret met een wijntje.
Zelfportret met een wijntje.
Reageer!

