You can Dukan

Iedereen kan dieten als hij dat echt wil. En ik wil het echt, dus ik kan het. Alleen zo jammer dat mijn weegschaal me daarin niet ondersteunt. Ik probeer echt heel braaf te zijn. Alleen eiwit en groenten, zoals dat beschreven staat in de cruise fase. Dus geen wijn. Geen brood. Geen fruit. En dat in de aardbeien tijd!!!!

De weegschaal is onverbiddelijk. Ik ben wel lichter dan ik was begonnen, maar slechts een paar ons. Oké, gisteren was ik uit eten met een vriendin in Utrecht. Even bijpraten. Eén glaasje wijn en verder schelpjes met sla. Erg lekker trouwens (recept volgende keer?). Blijkbaar kan een glas wijn alle inspanningen van een hele dag weer teniet doen (net als een fles die van het hele weekend).

Ik weet zeker dat het me gaat lukken, dus ik worstel vrolijk verder. Ik moet niet teveel lezen in het boek, want het gaat echt nog wel een tijdje duren, voor ik in de volgende fase belandt. En dan komen er pas weer ‘feestmaaltijden’ met pasta, wijn en andere lekkere vetmakers.

Morgen meer over de fasen van Dukan.
wijnglas

Reageer!

