Vliegen

Natuurlijk hoop je dat de kilo’s eraf vliegen als je dieet. De termen die Dukan gebruikt doen me denken aan het evenwicht van een vliegtuig in de lucht. De vier fasen van het dieet heten: aanval, cruise, stabilisatie en volharding.

zwaluw

Onmerkbaar ben ik van de aanval overgegaan naar de cruisefase. De eerste periode, die 1 dag tot 10 dagen kan duren, bestaat uit alleen maar eiwit eten. In de tweede fase komt daar groente (in beperkte mate) bij. En hoe lekker eiwitten ook verpakt kunnen zijn, het voelt toch als ‘ongezond’. En het valt natuurlijk ook wel erg op in gezelschap als je alleen maar de garnalen uit de salade pikt. In deze cruisefase is het dan ook veel makkelijker om een maaltijd samen te stellen. En de variatie maakt het ook lekkerder!

De cruisefase gaat door tot je het gewenste gewicht bereikt hebt. Dat is voor iedereen anders. Mijn ideale gewicht is het gewicht dat ik de eerste 30 jaar van mijn leven had. Een onbereikbaar ideaal: tussen de 50 en de 55 kilo. Gewenst wordt dus een second best doel, een gokje. 65 kilo? Ik ga ervoor!

Inmiddels ben ik trouwens wel meer dan 1 kilo kwijt. In ruim een week. Dus met dit tempo heb ik nog twee maanden te gaan…

Reageer!

