Zondigen mag niet

In het begin van een dag is het eigenlijk helemaal niet moeilijk om je aan een dieet te houden als je toch al niet zo’n groot eter bent. Ontbijt sla ik meestal over. Lunch is summier. Maar aan het eind van de middag begint het grote snaaien. Tijdens het koken snoepen van de ingrediënten en ’s avonds wijn met een stukkie kaas.

Nu gaat dat heel anders. Regelmaat is het begin van lijnen. De dag begint met yoghurt met haverzemelen. Zeg maar een laagje beton. De lunch bestaat uit smakelijk verpakte eiwitten met kwark. Dankzij deze stevige start is het niet moeilijk om ’s avonds niet meer te eten dan wat er mag. En als ik dan toch nog honger heb, troost ik me met een plakje gedroogde ham – zonder het vetrandje!

Eigenlijk mag je bijna alles. Alleen zijn water, koffie en thee de enige drank die ik mag nuttigen. Zondigen mag niet. Of toch maar even een roseetje met de buurvrouw?

20130531-214338.jpg

Reageer!

