Zondigen mag wel

Het lijkt erop dat Dukan niet helemaal gelijk heeft met zijn strenge voorschriften. Ik houd me slechts voor 95% aan zijn regeltjes, maar gelukkig gaat er toch elke dag een onsje of meer van af. Die veranderende cijfertjes op de weegschaal zijn de belangrijkste motivatie om het vol te houden. Want natuurlijk wordt het weer een heel saai zondagochtend ontbijt. Geen broodje met echte boter. Geen croissants.

’t Is gek, maar ik verheug me op mijn haverzemelen crusli met yoghurt. Extra lekker met zelfgemaakte rabarber jam.

Recept rabarberjam
Men neme een moestuin, plukt ongeveer 10 stengels rabarber (blad mag op de composthoop). Snij de rabarber in stukjes en verwarm ze in een pan met een kopje sinaasappelsap (mag ook uit een pak). Als het bijna kookt een half pak gelei suiker toevoegen en laten doorkoken tot de stukjes rabarber zacht zijn. Als je de jam te dun vindt, voeg je nog wat gelei suiker toe. Voldoende voor ongeveer 6 potten.

20130602-083702.jpg

Reageer!

