Bewegen is essentieel

Vervelend maar waar: slapend word je niet rijk en val je ook niet af. Alhoewel. ’s Nachts gebeurt er wel van alles in je lijf. De weegschaal is ’s morgens echt veel aardiger dan ’s avonds! Maar dat kan alleen als je daar ook wat voor doet! Afvallen lukt niet alleen door minder eten, je moet echt bewegen. Volgens Dukan is het voldoende om per dag 20 tot 30 minuten te wandelen, fietsen of wat er bij je past. En als het een aantal dagen niet lukt om ondanks het dieet je gewicht te laten zakken dan moet je langer en intensiever bewegen tot het wel lukt.

Maar ik twijfel. Wat is bewegen? Ik heb een groot huis, tuin en moestuin. Als ik twee uur in de moestuin werk (dat komt regelmatig voor), val ik voor geen meter af. Maar als ik ren, dan gebeurt dat wel. Reken jezelf dus niet te snel rijk. Bij bewegen moet je ook over je grenzen heen, net als bij niet eten! Dat gewicht dat je hebt, heb je niet zomaar, dat past bij je eet- en leefgewoonten. Dus als je een ander gewicht wil hebben, moet je ook een beetje een ander mens worden.

Slapend in de zon

 

Reageer!

