Cliffhanger

Inmiddels weer helemaal blij met de weegschaal. Mijn gewicht is in jaren niet zo laag geweest. En dat na mijn zeer persoonlijke interpretatie van een enorm absoluut perfect afgewogen dieet.

Maar nu even wat anders. Al schrijvend aan dit blog kom ik allerlei andere schrijvers tegen. En schrijfcoaches. Tal van tips vliegen me om de oren. En het leuke is dat ik die onbewust al aan het toepassen ben! Ik geef je er twee.

Een tip is: ‘doe het gewoon’. Als je een blog wilt gaan schrijven, kun je wel van alles en nog wat uitzoeken hoe je dit het best kan doen, maar op wordpress kun je gewoon direct beginnen! En als je dan schrijft, merk je vanzelf dat het wel handig is om alleen iets op te schrijven wat je zelf ook zou lezen! Dus wel even nadenken voor je begint en zodat jouw boodschap ook overkomt.

Wat is mijn boodschap? Dat hoor je volgende keer. Want dat is tip nummer twee. Gebruik een cliffhanger. Dat houdt mensen nieuwsgierig… En als je dan even googelt op cliffhanger, vind je (als je bij de afbeeldingen kijkt – daar begin ik altijd) een hele leuke letter en die heet:

cliffhanger

En helemaal gratis een extra tip 3: kijk altijd even na wat je hebt geschreven voor je het publiceert….

Een gedachte over “Cliffhanger

Reageer!

