Pluk de dag

20130613-160023.jpg

Het begint vandaag met een foto. Als ik Kamille in de berm zie staan heb ik altijd de neiging om een grote bos te plukken. De heerlijke lucht van Kamille herinnert me aan de zomers van vroeger. Maar aan de andere kant vind ik het wel zonde om ze te plukken. Ze staan er zo mooi en uitbundig. Daarvan te genieten, gun ik iedereen.

Maar de gemeente Culemborg heeft daar geen last van. Een strook van meer dan tien meter kamille is omver gemaaid. Gelukkig is het nog maar net gebeurd.

20130613-160649.jpg

Dus nu staan ze bij mij in de tuin te schitteren.

De boodschap, daar zou ik het over hebben. Mijn boodschap is ´pluk de dag´, ´carpe diem´. Wat er ook gebeurt, wat je ook meemaakt en hoe het ook voelt, het helpt je om elke dag opnieuw te leven alsof het je laatste is. Geniet. Ook als het even niet meezit. Desnoods van de Kamille die een ander voor je heeft weggemaaid!

Morgen wil ik nog graag iets over de Cliffhanger schrijven. Het verhaal van gisteren was nog niet helemaal af.

20130613-160659.jpg

Reageer!

