Zeker maandag

Het is vast geen verrassing, vandaag weer hetzelfde gewicht. Het lijkt het weer van deze zomer wel. Elke dag regen.

Inmiddels krijg ik steeds meer adviezen hoe ik deze vreselijke periode moet doorstaan. Niet te vaak op de weegschaal kijken, wel of niet beleggen, meer bewegen. Fijn die support.

Ik zit er wel een beetje mee. Niet elk advies kan ik opvolgen. Zelfs als het een heel goed advies is.

Mijn doel is om te kijken of ik Dukan kan. En Dukan wil me heel graag op de weegschaal zien. Hoe vaker hoe beter. Zelfs voor en na het douchen. Maar dan wel een koude douche, zodat ik kan zien dat ik lichter ben dankzij het bibberen. Volgens mij ben ik dan vooral kouder geworden en spring ik het liefst weer onder een warme douche om op te warmen. Lastig, want de waterrekening stijgt toch al van al dat gelijn.

Water is een van de meest belangrijke middelen om af te vallen. DRINK veel WATER. Water voordat je gaat eten helpt om je sneller een vol gevoel te geven. Een van de overblijfselen uit onze jager/verzamelaar tijd die maakt dat de meeste mensen te dik zijn… Maar water is ook belangrijk om je stofwisseling te helpen bij de afvoer van ‘overbodige’ stoffen uit je lichaam. Doordrinken dus.

Overigens valt het me niet zwaar, zo vreselijk is deze periode niet. Natuurlijk val ik liever af dan op dit plateau te hangen. Maar ik heb geen honger en ik wordt ook niet zwaarder.

De boodschap van vandaag is volhouden. Ik probeer te denken als een slank mens. Mogelijk dat er meer overlap is met andere voedselpatronen die Dukan makkelijker te volgen maken. Morgen duik ik in de voedseltrechter. En nu maar hopen op een mooie regenboog.

20130624-112514.jpg

Reageer!

