Eindelijk lichter

Vanmorgen schijnt de zon. Niet alleen buiten, maar ook binnen. Eindelijk ben ik lichter dan de afgelopen 10 dagen. Yes, I can Dukan.

Oké, ik ben er nog lang niet. Maar er zit in ieder geval weer vooruitgang in. Nooit gedacht dat ik zo vrolijk kan worden van een onsje minder! Meestal wordt ik vrolijk van een onsje meer…

Ook al ben ik geen grote eter, ik wordt altijd wel helemaal blij van lekkere dingen. Maandag bijvoorbeeld anderhalve kilo aardbeien geplukt in de moestuin. Heerlijk zo’n overdaad. Dukan vindt aardbeien niet geschikt voor deze fase van afvallen. Aardbeien is als gewas te veel af te komen staan van het oorspronkelijk gewas met veel te veel suikers. Hij heeft helemaal gelijk. De telers hebben heel goede resultaten behaald en een heerlijk product opgeleverd. Proef maar eens een bosaardbei. Die wil je echt niet in je yoghurt! Aardbeien eet ik dus wel gewoon in deze periode. Ik hanteer daarbij het geheim van de slanke mens en eet niet de hele bak leeg. Ik eet er een stuk of tien bij het ontbijt.

Mijn liefde voor overdaad en lekker dingen maakt het niet makkelijk om te veranderen van eetgewoontes. Daar hebben meer mensen last van. Ik merk dat heel veel diëten zich dan ook richten op het zo gewoon mogelijk blijven eten, maar wel veel minder. Bij veel mensen kan dit de oplossing bieden. Dit zogenaamde VDH dieet, Vreet De Helft dieet, heeft echter de afgelopen maanden bij mij geen resultaat opgeleverd. Het lijkt erop dat Pierre Dukan wel succes bij mij boekt.Image

Reageer!

