Ik mis het kraken op dag 2

Natuurlijk is het een eitje om te lijnen in deze westerse wereld. Je kunt alles krijgen wat je wilt. Light dranken, koolhydraat vrije producten, extra vitamines, vet afbrekers, alles wat je maar verzint is er. Alleen ben ik nogal een puritein. Ik maak altijd alles zelf. Wil niets met potjes en zakjes. Dus voor mij geen extra stimulerende middeltjes of light producten. Ik eet gewoon wat ik altijd al deed, alleen dan wel volgens de regels van het boek. Dus sommige dingen eet ik niet. Het is wel jammer dat er nogal veel dingen zijn die ik nu niet meer mag eten.

Dukan ziet het heel anders. Hij heeft een lijst van wel honderd, ja zeker, 100 producten die je gewoon mag eten. En alle andere miljoenen producten dus niet. Je kan het je zelf heel moeilijk maken en alleen maar denken aan al die dingen die je niet mag. Of je kan heel blij zijn met de lijst van 100 producten die je wel mag.

Het zit wel in mijn aard om dan maar blij te zijn met die honderd producten die ik wel mag. Daar zit ook veel lekkers bij. Eiwitten zijn gelukkig vaak goed verpakt. In een eitje, vlees, vis, schaaldieren. Maar wel erg jammer dat het bereiden van deze eiwitten met zo min mogelijk vet moet. Een tartaartje van de gril zonder olie. Lekker, maar een beetje futloos. Een visje stomen met citroen betekent geen korstje. Het gaat erop lijken dat Dukan niet van een echte bite houdt. Kraken mag straks pas weer in de tweede fase met een worteltje of pastinaakje…

Pastinaken op een rijtje

Een gedachte over “Ik mis het kraken op dag 2

  1. Dit is dus een verslag van de tweede dag. Ondertussen wat vrijer in de leer bij het bakken en braden. Van een paar druppels olie wordt je echt niet zwaarder. Maar denk eraan, een paar is geen flinke scheut.

Reageer!

