Kippendijtje

Het lastige van afvallen is het teveel. Als je goed je best doet, dan word je vanzelf slanker. Niet helemaal vanzelf. Je moet er wel iets voor laten en iets voor doen. Iets minder eten en iets meer bewegen. Maar op een gegeven moment verandert er iets. Je wordt slanker. Het valt op. Mensen zien het, zelf merk ik het nu ook. Mijn kleren zitten ruimer. Maar ook mijn spieren zitten ruimer. Mijn vel is te groot!

Te veel vel is wel een probleem, want dat ziet er niet uit. Het zwaaien met blote armen was eerst geen gezicht, omdat er zo’n vrolijk kippenborstje meedeinde. En nu deint er een leeg envelopje. Gelukkig heeft Pierre ook hiervoor een oplossing. Bovenarmspier oefeningen. Geen idee of het ook werkt. Want ik hoef echt niet allemaal spier waar eerst vet zat. Dan pas ik dat leuke bloesje met strakke mouwtjes straks als nog niet. Ik ga het gewoon proberen.

Ik ga kippenborst op meer plekken uit ons leven weren. Saté van kip is heerlijk, maar wordt altijd wel een beetje droog als je niet heel goed oplet. Maar dat gebeurt ons niet meer. Dit weekend heb ik kippendijen mishandeld. Meestal behandel ik vlees met respect en maak ik er wat moois van. Voor poelier ben ik echter niet in de wieg gelegd. Heel veel restanten en gelukkig nog een paar mooie stukjes voor de saté. Goddelijke saté. Alleen volgende keer wel gewoon van de slager.

20130701-140519.jpg

Reageer!

