Kan het ook sneller?

Natuurlijk kan het sneller. Ik ben de baas over wat ik eet en drink. Dus ik kan veel sneller afvallen dan ik nu doe. Dinsdag was de eerste dag van week 7 en er is krap 5 kilo af. Niet echt Pierre Dukan waardig. Maar ik ben er erg blij mee. Scheelt alvast een confectiemaat.

Wat mij wel het meest verbaast over alle lijngoeroes, is dat ze heel erg positief over hun fantastische dieet schrijven en tegelijkertijd enorm met een opgeheven vingertje wijzen wat er allemaal mis kan gaan. Maar wat kan er eigenlijk mis gaan? Moet het touwtje echt de hele tijd strakgespannen staan?

Waarom lijn jij? Voor wie doe je dat? Als je het niet voor jezelf doet, dan houd je het niet vol. Dus ik lijn voor mezelf. Mijn leven is leuk. Lijnen zal daarin moeten passen. Ik maak het me zo leuk mogelijk. Bijvoorbeeld door vooral lekkere dingen te eten. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen, maar de meeste eiwitten zijn heerlijk verpakt. Tussen de middag een gebakken eitje (niet te veel vet) of een garnalencocktail (met kwark, citroen en kruiden in plaats van whisky saus) is erg luxe en erg lekker. En tussendoor een paar plakjes rauwe ham (Ardenner, Parma… allemaal goed) is ook geen straf.

Een van mijn geliefde tussendoortjes is rookvlees met gedroogde pruimen. Pruimen moet ik wel eten, anders legt het gebrek aan vezels mijn darmen lam. Samen met het zout van het rookvlees misstaat het niet als borrelhap. Maar dan wel zonder borrel. En al die pruimen zijn ook goed als preventie tegen osteoporose. Dat zijn mooi drie voordelen van gedroogde pruimen.

Het blijft natuurlijk wel een beetje afzien. Dat de kurk op de fles blijft. Maar ook dat is betrekkelijk. Zonder drank is je nachtrust stukken beter. En het is fijn als je zelf besluit die fles niet te openen. Het voelt erg sterk. Jammer dat het al snel gewoonte wordt en je er niet eens meer aan denkt. Maar gelukkig blijft er genoeg over om te missen. Want een lijst met wel honderd producten die je wel mag is eigenlijk heel erg kort.

20130703-085518.jpg

Reageer!

