Op weg naar de toekomst

Tijdens een inspirerende bijeenkomst van vrouwen die elk op hun eigen manier aan een nieuwe toekomst werken, kreeg ik een cadeautje. ‘Het verschil tussen droom en doel is slechts het tijdstip’.

Natuurlijk is het niet zo dat elke droom vanzelf werkelijkheid wordt. Je moet er wel wat voor doen. Of als je net als ik wil afvallen, wat voor laten. Maar elke droom kun je waarmaken door een plan te maken en dat uit te voeren. Stap voor stap dichter bij je doel. Een trap neem je ook niet in een keer. Je begint met de eerste tree.

De eerste stap die ik zette om te lijnen stelde niets voor. Ondertussen ben ik al weken bezig en het is nog steeds heel makkelijk om vol te houden. Dankzij de kleine stapjes. Elke dag is er een. En het weekend is vrij…

Deze boodschap is natuurlijk niet nieuw, maar elke keer weer enorm inspirerend. Gisteren gingen 800 mensen uit hun dak nadat ze ongeveer 6 uur lang, stap voor stap, onderricht werden door Nisandeh Neta met de boodschap dat jezelf actie moet nemen. Ondernemen is actie gericht op een doel. Open Circles Academy geeft veel mensen handvatten om door te pakken en hun dromen waar te maken. Als je op zoek bent, ga dan zeker een keer bij ze kijken. Maar voor mij was het nu echt de laatste keer. Zes uur lang naar een zeer rijke Israëliër luisteren om een boodschap van een zin uit te leggen is me echt te lang. Ik wil gewoon aan het werk! Mijn dromen waar maken.

20130707-160349.jpg

20130707-160359.jpg

Reageer!

