Het weekend begint extra vroeg

Deze week begint het weekend wel heel vroeg. Bijna elke avond feest of iets dat erop lijkt. Het begon al op maandag, en gaat door op woensdag, donderdag en vrijdag. Zaterdag en zondag ook beide dagen feest. Ik vind het niet normaal. Het is zo druk dat we moeten kiezen. Is dat een teken dat de zomer echt begonnen is? Ik geloof niet dat we in de winter ooit zulke weken hebben, behalve met Kerst.

Ik vind het geweldig, al die feestjes. Veel barbecuen. Dat maakt het eten van veel eiwit geen probleem. Inmiddels kan ik al heel erg genieten van een glaasje water bij het eten. Echt, het hoeft niet elke avond wijn te zijn. Maar als iedereen om me heen een glaasje pakt, dan gebeurt het.

Ik voel me zielig. Wat is dat toch voor een vreemd mechanisme dat een mens bij de groep wil horen? Hetzelfde wil zijn? Ik ben helemaal niet zielig. Ik val af!

Ik ben eerder dom. Om toch een wijntje te pakken. En eentje mag echt wel. Maar MEER niet. Het weekend moet nog beginnen en ik zondig al weer elke avond. Ik lijk wel een schaap. Een echt kuddedier. Misschien moet ik toch een beetje beter op mezelf passen. Uitkijken voor de wolf!

20130712-082716.jpg

Schrijven helpt wel. Als ik dit allemaal opschrijf en nadenk over dat derde glaasje gisteravond ben ik echt verbaasd. Ik wil graag afvallen. En ik ben na twee glazen al aangeschoten. Waarom zou ik nog een derde nemen? Vanavond weer een kans om te kiezen voor water!

3 gedachtes over “Het weekend begint extra vroeg

Reageer!

