Het is weer gelukt

Vanavond gebarbecued. What’s new? Inderdaad, het wordt bijna saai. Eerst garnalen (even marineren in olie met veel knoflook), dan saté van kippendijen (echt veel lekkerder dan borstjes), speklapjes en hamburgers. Smakelijk verpakte eiwitten, dus Pierre kan trots op me zijn. Een groene salade met tomaat en avocado. Avocado is te vet, maar een avocado met zijn achten. Moet kunnen. En brood. Zelfgebakken met echte boter. Het eerste brood was met de vier meiden in tien minuten op.

Iedereen is blij dat het weer mag: echte boter afwisselen met olijfolie is gezonder dan al die smakeloze plantaardige vette smeersels. Gisteren is er een heel pakje boter én honderd ml olie door heen gegaan. Goed gedaan toch?

Gelukkig heb ik daarvan maar een heel klein beetje op. Brood en boter is fase 3. En wijn ook. en dat mag niet, geloof ik.

En ook nog een toetje. Appel in de folie inpakken met een paar boerenjongens (rozijnen in rum), een schep aardbeien jam en koekkruiden. Kwartiertje in de warme kooltjes en opdienen met een bolletje citroenijs. Heerlijk. En ongeveer passend in fase 4 van Dukan.

Ondanks alles is de weegschaal nog steeds redelijk lief: niet zwaarder en niet lichter. Dus het is weer gelukt om me niet aan mijn o-zo-makkelijke dieet te houden zonder ernstige schade.

Hoezo ernstig? Tsja. Een beetje serieus ben ik natuurlijk wel. Met dit tempo kom ik nooit meer van Pierre af. Geen prettig vooruitzicht. Ik heb een leuke avond gehad en ons bezoek ook. Dus spijt heb ik niet. Vandaag is het weer feest. En ik ga het gewoon weer proberen!

20130714-102227.jpg

20130714-103229.jpg

Reageer!

