Was ik maar Vlaams

Op zoek naar lotgenoten, of beter gezegd, mede aanhangers van Pierre, kwam ik een Belgische kruiden verkoper tegen. Geen idee of het echt ergens goed voor is, zijn Bachbloesems. Maar zijn verhaal is geweldig. Bach helpt iedereen en alles. Ook het volhouden van het dieet van Dukan.

Daar wil ik natuurlijk meer van weten, dus lees ik een aantal van zijn blogs. Hij beschrijft het dieet (elke keer weer de vier fasen…) en legt uit wat er wel en niet mag.

Hij leest hele andere dingen dan ik in het boek. Volgens deze meneer mag alcohol gewoon in ELKE fase. Ik weet niet wat ik lees: ‘Tijdens de eerste fase mag men een glaasje wijn drinken of zelfs een biertje, hoewel het aangeraden wordt om dit pas tegen het einde van de maaltijd te doen. Men mag absoluut géén alcoholisch aperitief tot zich nemen!’ Nee, en ook geen andere alcoholische consumptie. Pas op bladzijde 122, dat is ergens dik in fase 3 mag je twee keer in de week één glaasje alcoholica. Pierre heeft het wel over water. Liefst twee glazen vóór het eten. Maar wijn??? Bier???

Afijn, dit vraagt om meer. De Belg schrijft: ‘Vanaf de derde fase wordt het “gewone” voedsel weer toegevoegd aan het dieet – hetzelfde geldt voor alcoholische dranken. Let er wel op dat men ook de dranken systematisch weer aan het menu toevoegd!’ behalve de Vlaamse tikfout is er meer mis. Dukan wil dat je het alcohol gebruik beperkt tot twee glazen per week. Niets systematisch uitbouwen….

Ook maar eens kijken wat onze Belg schrijft over zijn eigen waren:’Bachbloesem is 100% veilig en onschadelijk. Het is volledig natuurlijk en kan zowel door kinderen als door volwassenen met veel succes worden gebruikt. Er is geen enkele bijwerking, je kan ze niet over doseren en werken niet verslavend. Ze kunnen gebruikt worden in combinatie met ander medicatie of behandelingsvorm, inclusief homeopathie, zonder de werking hiervan te belemmeren.’ En het is overal goed voor. Mij lijkt het dat een middel dat helemaal niets beïnvloedt, weinig effect heeft op what so ever. Echt een middel in de categorie baadt het niet dan schaadt het niet. Maar gezien de vrije interpretatie van de regels van Dukan heb ik niet zoveel vertrouwen in de Bach Bloesems. Ik doe het wel zonder.

En ik houd vol!

20130714-234138.jpg

Reageer!

