Vis en schaaldieren

Gisteren de eerste 16 zeer eiwitrijke producten gebaseerd op zoogdier. Nu de volgende 26. Dat lijkt heel veel. Maar als je niet van vis houdt, heb je wel een probleem. Dan is de lijst van 100 producten ineens een kwart korter.

Dit is de toegestane vis: zeebaars, kabeljauw, krab of surimi(vis???) schar, tong, harder, schelvis, heek, heilbot, haring, makreel, zeeduivel, schol, koolvis, zalmforel, rode mul, zalm, gerookte zalm (hmmm dat is ook één minder van de 100), sardines, zeebrasem, rog, zwaarvis, tonijn, tarbot, wijting, viskuit.

Indrukwekkende lijst. Maar wel wat overdreven. Lang niet elke vis is zo makkelijk te krijgen in Nederland. Maar we gaan volgende maand naar Frankrijk en dan lukt het wel om te proberen elke dag een ander visje te scoren.

Maak je vooral geen zorgen. Je hoeft deze lijst niet uit je hoofd te leren. Dukan schrijft namelijk dat ALLE vis goed is in zijn dieet. Weliswaar zijn sommige vissen lekker vet (schrijf ik dat? lekker vet?), maar alle vet van vis heeft een samenstelling die gezond is voor ons mensen.

En weer geldt dat de vis zo mager mogelijke begeleid wordt. Zeker in de eerste twee fasen. Weinig of liever geen boter. Beetje olie. Ingepakt in de folie met veel kruiden is vet toevoegen overbodig. Lekker met citroen en kwark!

Zo door de week gaat het weer helemaal goed met de alcoholconsumptie. Gereduceerd tot 0. En daar wordt de weegschaal ook heel blij van.

20130715-124946.jpg

Advertenties

Reageer!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s