Kwark past overal bij

Als je geen mayonaise, room, pindasaus of andere vette smaakmaker mag, dan moet je toveren met kwark. Of met yoghurt. Maar Pierre heeft toch nog wat magere zuivelproducten opgenomen in zijn lijst van 100.

Cottage cheese, fromage frais, Griekse yoghurt, magere kwark, yoghurt (twee op één plek!), magere melk.

Ik ben op dit moment verslaafd aan Franse kwark. Tikkeltje vet, maar dat romige maakt het net lekker. Room is puur vet, dat wist je toch wel? Room verandert in boter als je door blijft kloppen. Het kan vast geen kwaad dat ik halfvolle melk (een halve liter per dag) en kwark eet in plaats van de magere producten, want ik val wel af. Als ik maar niet te veel halfjes andere dranken drink. En niet te vaak brood bak.

Ik merk wel dat het ontbijt een beetje saai wordt. Elke dag yoghurt of kwark met haverzemelen. Het enige spannende is de zoete toevoeging. Aardbeien, bramen of wat er verder uit de moestuin komt. 20130710-171930.jpg

Met kwark of fromage frais, een beetje citroen, kappertjes en verse kruiden kun je echt de heerlijkste sausjes maken. Ook gezond als je niet aan het lijnen bent.

Reageer!

