Plant-aardig

Fransen houden meer van vlees dan van groen. Dat blijkt wel uit de lijst van de 100 producten van Dukan. Pas op nummer 72 staat het eerste plantaardige  product: tofoe. Ik mis alle andere producten die gemaakt worden om vlees te vervangen. Mogen die niet of kent Pierre ze niet? Ik eet ze eigenlijk nooit, dus ik mis ze ook niet echt.

Vervolgens de laatste producten van de lijst:
Artisjokken, asperges, aubergine, rode bieten, broccoli, kool (alle soorten), wortels, witlof, courgette, komkommer, venkel, sperziebonen, prei, paddenstoelen, uien, palmhart, paprika, pompoen, radijs, rabarber, sla, sojabonen, spinazie, koolraap, snijbiet, tomaten, koolraap.

De meeste producten zijn gelukkig heel normaal. Niet allemaal even lekker, maar er is zoveel keus dat dit geen problemen op zal leveren. En het meeste staat bij mij in de moestuin, dus dat komt helemaal goed deze zomer. Alleen mijn aardappeltjes. Ik heb vijf verschillende rassen. Half augustus zou ik de eerste kunnen oogsten. Dan zit ik nog in fase 2. Geen aardappels toegestaan. Er staat duidelijk weer een nieuwe uitdaging aan te komen.

20130715-182539.jpg
Soja op de Kortenhof: mag ook.

20130715-182659.jpg
Courgette bij Tuinwerk Buren: mag wel!

Reageer!

