Marketing tip

Het is weer gelukt. De eerste link op de eerste pagina van google is mijn blog:

de voedseltrechter | Margo Vonk’s Blog

margovonk.wordpress.com/tag/de-voedseltrechter/

24 jun. 2013 – Posts about de voedseltrechter written by margo vonk.

KRIS VERBURGH – On health and healthy aging – Home – On health …

http://www.krisverburgh.com/Vertaal deze pagina

This is the homepage of Kris Verburgh, medical doctor interested in preventative medicine and aging.

BlogSCIENCEFood hourglassStudies

Net als bij de zingende eieren, betreft het een trefwoord dat er net naast zit. Wie iets over het boek van Kris Verburg weet en de voorkant heeft gezien, denkt aan een trechter. De bovenkant van de zandloper (voor de beeld-dyslectici onder ons). Als je trechter intikt, vind je inderdaad Kris. Maar pas na mij!!! De rest van de links gaan echt over trechters.

En dat alleen maar omdat ik de dag ervoor aankondigde dat ik iets over de Voedselzandloper zou gaan schrijven, maar dacht aan een trechter en dat ook opschreef. Blijkbaar werkt het heel goed om vrij te associëren als je gevonden wilt worden met Google. Iedereen gebruikt de geijkte trefwoorden. Maar als iemand gericht iets zoekt en niet precies weet hoe het heet, dan verzint ie hoe het zou kunnen heten. En daar denkt alleen de originele zender aan. Kris in dit geval. En ik natuurlijk.

Overigens valt er nog heel wat te zeggen over de Voedselzandloper. Het Voedingscentrum heeft er grote moeite mee. Het geeft een onjuist beeld van goede voeding. Bijvoorbeeld omdat ook wijn als goedgekeurde vloeistof wordt opgenomen in het menu. Alcohol kan niet volgens het Voedingscentrum. En dat terwijl er toch heel veel onderzoeken zijn waarin het nuttigen van één glaasje voor vrouwen en twee voor mannen (zo oneerlijk is het nu eenmaal in deze wereld) als gezond wordt omschreven. Maar ook omdat de schijf van vijf door Kris als verouderd wordt omschreven. Beetje flauw, want het beeld is misschien wel oud, maar het onderzoek dat er onder ligt en de producten die erop staan, worden wel steeds vernieuwd.

Ach allemaal kinnesinne. Waarschijnlijk hebben beide diëten goede en slechte dingen. Waar geloof ik nu meer in? Als ik eet op basis van het verhaal van Kris val ik af, met de schijf van vijf val ik niet af.

20130522-115524.jpg

Reageer!

