Zee, zon, water en wijn

Vakantie is vooral rust. Natuurlijk maken we elke dag een plan. We zijn met zijn vijven, ideeën zat.

De eerste dagen zijn daarom zeer afwisselend en lekker vol. Uitslapen, brood halen, ontbijten, lunchen of brunchen (afhankelijk van de persoonlijke opsta tijd) met vers brood op ons terras, lezen in siësta tijd, wandelen naar het strand (ongeveer 40 minuten), zwemmen in de zee, slapen op het strand, drankje in een strandtent, terug wandelen, douchen en uiteten in het stadje. Heerlijk nagenieten op een terras of op ons eigen terras. Best vermoeiend allemaal.

De dagen worden gestuurd door het weer. ’s Morgens is het stralend en zonnig. Ik blijf vooral in de schaduw. Pas na vieren wagen we ons aan het strand. Na twee uur strand betrekt de lucht en lopen we in heerlijk koele regendruppels terug naar het appartement. We worden niet eens nat.

In Sète is het echt te warm voor mijn trainingsrondje. Dat blijkt geen probleem. De trap naar het centrum doe ik ongeveer drie keer per dag (naar beneden én naar boven). Beweging genoeg op die manier. Perfecte manier om het rennen te vervangen. Pierre’s belangrijkste tip voor afvallers is ‘neem altijd de trap’. Ik neem hem drie keer of meer!

Inmiddels is de dagelijkse dosis wijn van alleen halfjes in het weekend opgelopen tot enkele halfjes voor bij en na de maaltijden. Echt vakantie! Toch jammer dat in het overcomplete appartement geen weegschaal staat. Er is nu geen enkele waarschuwing voor wat me te wachten staat als ik straks terug ben van vakantie.

20130726-231237.jpg

Reageer!

