Deskundigen genoeg

Ook zo snel genoeg van zogenaamde deskundigen? Kijk, als iemand er voor door heeft geleerd en hij of zij kan het een beetje leuk uitleggen, wil ik best wel een artikel of heel boek lezen over allerlei nuttige zaken. Bijvoorbeeld over hoe de menselijke vertering werkt.

Je krijgt echter heel wat anders als je op internet rondsnuffelt. Iedereen, kundig, deskundig en onkundig publiceert. Hoe weet je dat het klopt wat er staat? Lastig om daar achter te komen. Als het al lukt om je door de tekst te worstelen. Sommige mensen zijn écht lang van stof. Willen graag volledig zijn en werkelijk alles uitleggen. En gebruiken lekkere lange zinnen met de mooiste tangconstructies. Na drie zinnen ben ik al weer aan het scrollen.

Gisteren gezocht naar de voor- en nadelen van het paleo dieet. Dat lijkt een heel klein beetje op Dukan. Ik vind het leuk om meer te weten over hoe de jager/verzamelaar vroeger heeft geleefd. Al vind ik het wel een beetje naïef om te denken dat het eetpatroon van toen ons kan beschermen tegen de huidige welvaartsziekten. Een kern van waarheid zit er vast in, want het is altijd goed om minder producten barstend van vet en suiker te eten. Echter, om wortels en knollen op te graven in de wegberm is mij een brug te ver.

Lezend op internet gaat het echter niet over het voedsel, maar over waar het voedsel vandaan komt. To Meat or not to Meat, that’s the question. Daar was ik niet naar op zoek! Als we over geloof beginnen, ben ik weg.

Doe mij maar een leuk verhaal.

20130809-085303.jpg

Reageer!

