Eerste mijlpaal gehaald

No excuses. Het motto van Esther Jacobs. Dit najaar heb ik een workshop bij haar gevolgd en ik heb veel van haar geleerd. Als je iets wilt, moet je het gewoon doen. Misschien lukt het niet ineens. Als je het niet probeert, kom je er nooit achter of het wel of niet lukt. En lukt het, dan is dat heel goed voor je zelfvertrouwen. Lukt het niet, dan … Geen idee. Tot nu toe is alles gelukt.

Het meest bijzondere voor mij is: kunnen rennen. Ruim twee jaar terug ongeveer 11 botjes in mijn voet gebroken. Te veel om te tellen. Na een jaar liep ik nog steeds niet zonder pijn en mank. Een second opinion leverde nieuw inzicht. Gewoon doorbijten. Alles wat ik wil, kan ik. Ook rennen. Een echt Esther Jacobs advies. Toen wist ik van haar bestaan niet af. En ik geloofde er ook weinig van.

Die zomer startte ik met afwisselend 1 minuut wandelen en 1 minuut rennen onder begeleiding bij de fysio. Pijnlijk, maar zo’n heerlijk gevoel om meer te kunnen dan het slome strompelen dat ik nog steeds deed. Het lukte om langzaam uit te bouwen. Tot wel vijf minuten achter elkaar. Met een fabelachtige snelheid van 7 km per uur. Dat was ooit mijn wandeltempo. Maar zodra het nat is of glad (in de winter), durf ik niet meer te rennen. Ik ben nog steeds bang om te vallen.

Echter, na de motiverende workshop van Esther Jacobs heb ik geen excuus meer. Gewoon rennen. Als het buiten niet kan, dan maar binnen. En nu, een jaar verder, ren ik 5 km (verdeeld in 4 stukjes). Een mijlpaal. Feest dus. Ik loop elke keer een stukje meer.

No excuses helpt altijd. Pierre is echt een eitje als je geen smoezen mag gebruiken. Alleen in het weekend. Dan heb ik even een heel slecht geheugen en geniet ik van alles wat er langs komt. Met mate.

Vanmorgen ontbeten met kwarktaart (verjaardagsfeestje). En vanavond risotto. Niet teveel. Ik zat nog vol van de worst en de kaas van ’s middags. Ik zat aan het midden van de tafel met de hapjes recht voor mijn neus. Niet de beste plek als je wilt lijnen. Wel lekker.

20130810-125026.jpg

Reageer!

