Nog een mijlpaal

Als ik schrijf over een mijlpaal in een blog over diëten, verwacht je een bericht over kilo’s. Welke kilo’s? Het aantal dat ik al kwijt ben? Tsja. Ik weet het niet zeker. Het lijkt alsof ik elk weekend wel aan zal komen na alle wijn, brood en nu zelfs taart die wordt genuttigd. En inderdaad, soms ben ik een dag zomaar een kilo zwaarder. Echter, uiteindelijk is er iedere keer weer wat af. En al die beetjes bij elkaar zijn inmiddels 6 kilo. Gemiddeld een pond per week.

De mijlpaal van de eerste 5 kilo is al weer twee weken terug. Het lijkt zo weinig. Het voelt echter als een ander mens. Heerlijk om oude lievelingsjurkjes weer te kunnen dragen. Die liggen al tien jaar achterin de kast. Ik kan moeilijk iets weggooien en dat is maar goed ook.

En zo heel weinig is het eigenlijk niet. 8% van mijn gewicht ben ik kwijt. Klinkt goed. Ik ben alleen nog niet klaar. Het idee is immers om minstens op mijn ‘juiste’ gewicht te komen. Nog 14 weken te gaan. Vraag me zelf ernstig af of ik dat echt wil. Nog 14 weken de Dukan tweetaktmotor: een dag alleen eiwit, een dag eiwit en groente en in het weekend spijbelen.

Had ik de regels van Dukan netjes gevolgd en inderdaad 1 kilo per week afgevallen, had ik nu al bijna mijn ‘juiste’ gewicht gehad. En was ik vast een heel ander mens.

Ik kom er echt, ondanks de pizza van vanavond. Lekker gebakken op de barbecue. Instant pizza oven met oud biervat en Spaanse terras tegel.
Heerlijk gegeten met een Frans wijntje. Afvallen met plezier.

20130811-230207.jpg

20130811-230220.jpg

20130811-230244.jpg

Reageer!

