Never a dull moment

Hoe komt het toch dat mensen die heel veel tijd hebben, nergens aan toe komen? En als je het druk hebt, verzet je bergen. Veel meer dan je van te voren had gedacht. Het lijkt wel of de tijd je voor de gek houdt. Hoe meer je er van hebt, hoe sneller hij wegglipt tussen je vingers.

Op vakantie heb je tijd zat. Tijd om te slenteren, om boeken te lezen (gemiddeld een per dag), om uit te slapen en uren koffie te drinken, om van de omgeving te genieten en heerlijk op het strand te liggen. Heerlijk om je alleen maar zorgen te hoeven maken of je lopend naar het strand gaat of met de auto. Kiezen tussen strand met steentjes of strand met zand. Aan de middellandse zee is er altijd ook een strandtent met bar en schaduw. Eerst even zwemmen en bakken. Dan een drankje op het terras. Bij het zwemmen krijg ik wel een halve liter zout water binnen. Mag dat van Dukan? Of mag je alleen zwemmen met je mond dicht? Pierre is vergeten om een speciaal hoofdstuk te schrijven over lijnen op vakantie. Dan maar extra veel drinken op het terras om het zout te neutraliseren. Ook veel water.

Thuis heb ik altijd tijd te kort. De moestuin krijgt te weinig aandacht. Zo weinig dat het onkruid hoger groeit dan de gezaaide groente. Zo hoog dat de buren beginnen te klagen. Met mijn zelf geïmporteerde Spaanse hak hak ik het onkruid uit mijn tuintje. Het is niet zo maar klaar. Vier keer drie uur gehakt voor het er allemaal weer mooi uit ziet. Het klagende buurmannetje heb ik nog niet gezien.

Ik ben heel benieuwd naar zijn reactie. Maar het is vast niet goed genoeg. Dat is het in zijn ogen nooit. Ik heb namelijk ook bloemen op mijn land. Bloemen in de moestuin. En met die bloemen ben ik in overtreding voor de narcoticawetgeving. Ik kweek papaverbollen. Stadse fratsen.
20130813-072653.jpg
20130813-072801.jpg

Reageer!

