Dagje vakantie aan de Maas

Een huisje aan het water. Wat wil een mens nog meer? Oké, bij dat huisje een kade met een steiger, een kano, een surfplank, een opblaasboot, een speedboot. Ook handig zijn een buitenkeuken, een tafel, veel stoelen, want bezoek komt graag en veel, borden, kopjes, glazen, een kast en ga nog maar even door.

Allemaal bijzaken. Als je op zo’n mooi plekje aan het water zit met een wijntje, voel je je rijk. Beetje mijmerend over het water turen. Veel meer heb je niet nodig.

Vrienden van ons zijn een paradijsje aan het bouwen aan de Maas. We zijn er een dagje geweest. Heerlijk gezwommen en gewatersport. Het voelt als vakantie. En zo zien ze het zelf ook. Het huis wordt steeds completer. Logisch, dan kun je er nog meer van genieten.

Toch is het allerbelangrijkste de speedboat. De kinderen hangen er het liefst achteraan. Staand op een board of liggend op een fun tube. Een soort ronde banaan. Dat heb ik vandaag ook geprobeerd. Geen onverdeeld genoegen. Heerlijk om een beetje door het water te glijden. Op het moment dat de pubers het leuk gaan vinden, stuiterend over de golven, ben ik er wel klaar mee. Ben ik er te oud voor? In ieder geval ben ik niet ontspannen genoeg. Totale overgave kunnen pubers beter.

We hebben echt genoten op een heerlijk dagje aan de Maas. Veel op het water geweest en lekker bijgekletst. Goed verzorgd door de gastvrouw. Ze was daarnaast ook kok en taxichauffeur voor de kinderen. Maar wij hebben ontspannen gebarbecued.

Afgezien van de kruimelvlaai bij de koffie en de halfjes wijn bij het vlees heb ik me enorm gehouden aan de regels van Dukan. Met veel moeite geen tweede keer opgeschept van de aardbeien met ijs.

Morgen begint de week. Lekker schuren. Stofhappen. Ik moet oppassen en niet teveel binnenkrijgen van die houtvezels. Dat zijn namelijk wel allemaal koolhydraten.

20130818-234101.jpg

20130818-234113.jpg

20130818-234124.jpg

Reageer!

