Stof happen

De grote schaafmachine is terug naar de baas. Nu ben ik bezig met de randjes. Die gaan het makkelijkst met het kleinste apparaat, dus ik ben nog wel even bezig. De keuken en onze ‘kelder’ (de benaming van het tussenhokje met de voorraden) gaan lukken vandaag. Morgen de eetkamer. Vanavond schuren we met zijn tweeën. Het is echt veel werk dus we mogen blij zijn als het lukt.

Vandaag heb ik het moeilijk. Zonder dat ik het wil, krijg ik heel veel koolhydraten binnen. Slecht verteerbare suikers, dat wel. Maar het zou toch flink balen zijn als ik hierdoor zwaarder wordt.

Houtvezels zijn heel moeilijk af te breken. De meeste zullen in mijn darmen belanden en misschien tot opstoppingen leiden. Extra pruimen eten. In haverzemelen heb ik vandaag echt geen trek. Doen me teveel aan zaagsel denken.

Koken in de keuken kan al een paar dagen niet. Geen probleem, de buitenkeuken is in vol bedrijf. Courgette grillen en daarna wat brie erop smelten. Champignons en uien bakken. Warm houden boven de gril. In het vocht rijst (uit de diepvries) opbakken. Speklapjes op de gril. Als alles bijna klaar is, wacht ik binnen tot mijn vriendje thuis komt. Oeps. De speklapjes bakken zwart in hun eigen vet. Gelukkig heb ik nog wat worstjes in de diepvries.

Op mijn bord: worstjes (te vet), courgette met brie (te vet), champignons en uien. En een dot kwark. En een rode wijn om het vet te neutraliseren. En dan ook nog al dat zaagsel. Het gaat vast niet goed met mijn gewicht.

Voorlopig helemaal tabak van het schuren. We gaan er heel veel lagen lak op smeren, zodat we er weer voor jaren vanaf zijn. Maar eerst nog even de eetkamer schuren. Morgen. En overmorgen. Daarna ga ik vast weer over iets gezelligs schrijven.

20130819-125847.jpg

20130819-230308.jpg

20130819-230256.jpg

Reageer!

