En toen

En toen blies ik de schuurmachine op.

Wat een ramp. De bandschuurmachine is al wat ouder. Met nieuwe onderdelen werkt hij weer als nieuw. Zelfs mij lukt het om de vloer in de eetkamer te schuren. Ineens lijkt het een overzichtelijke klus, zo snel vliegt de oude lak eraf. Zo snel dat ik hoop Stijn te kunnen verrassen. Ik doe gewoon even de hele vloer. Dan hoeft hij vanavond niet meer te schuren. Schuren is vermoeiender dan autorijden. Het is een half uur schuren en 5 minuten rust. Daar heb ik nu geen tijd voor. En dus schuur ik het snoer mee en loopt de machine vast.

Er gaat ook wel iets goed. De keuken is klaar. Vier keer gelakt, dus die kan weer een hele tijd tegen ons gezin en alles wat we verder uithalen in de keuken. Dit weekend kan alles er weer in. Alles wat er nog inpast als de nieuwe oude tafel er in staat.

Als ik niet kan schuren, ga ik koken. Vandaag even gewinkeld in de moestuin. Heerlijk zoals alles nu groeit Er is elke dag wel iets te oogsten. Ik maak een lauwwarme salade van de oogst. Champignons, courgettes, sjalot, knoflook, tomaatjes, rucola, en avocado. De eerste vier ingrediënten zachtjes bakken in olie, zodat de courgette zacht wordt. Citroensap en witte wijn en eventueel nog wat olie samen met peper en zout als dressing. Met gebakken aardappelen (uit de moestuin) met rozemarijn, dille, oregano en een restje rosbief.

’s Avonds bekijkt Stijn de schade aan het apparaat. Ik heb het snoer eruit gekregen. Als ik de stekker in het stopcontact steek, knalt de stop eruit. Voordat we gaan eten is hij er achter. Alleen het snoer is kapot. Kan ie vanavond lekker aan de slag. En ik met de randjes. Vrijdag moet ik ook gewoon aan het werk, maar voor het weekend is de vloer een keer gelakt. Of is er ergens een feestje?

20130823-090951.jpg

20130823-091528.jpg

Nog een vierde in de lak. Dat duurt niet lang meer.

Reageer!

