Nog een keer

Ondanks alle festiviteiten in het weekend is er ook nog een huis in ontbinding. O. Wat deprimerend. Een huis in ontwikkeling. Tussen de bedrijven door wordt er geschuurd en gelakt en geverft. Wat heerlijk als dat weer allemaal klaar is. Het is helaas nog niet zover.

Image
Onze huisraad schuilend in de deel

De inhoud van eetkamer en keuken staan nog in de deel. De planning is om aanstaande zaterdag alles weer op zijn plek te hebben staan. Doel: Een gastvrij huis bij het running dunner. Vooralsnog heb ik daar niet alle vertrouwen in. Max, de oudste, helpt met verven. Het valt erg tegen. De oude verf bladdert af tijdens het schilderen. Voor vandaag houden we het voor gezien. Iemand een tip?

We zijn nu een weekje bezig. Alles op zijn kop. Tussendoor gewoon door feesten helpt niet natuurlijk. Het heeft wel veel impact. Op mij. Ik ben nu drie maanden aan het lijnen. Dat is notabene de reden dat ik dit blog ben begonnen. Maar het trefwoord ‘schuren’ is na een week al meer gebruikt dan lijnen en afvallen. Volgens mij gaat er dan iets mis. Dit is dan ook de laatste keer dat ik het heb over het frustrerende klussen. Als het klaar is en onze nieuwe oude tafel op zijn plekje staat dan zal ik dat zeker melden. Want mooi wordt het zeker.

En wat het lijnen betreft. Dat is stukken minder frustrerend, want dat lukt gewoon. Elke week een pond lichter. Ondanks smokkelen met brood en gebakken aardappeltjes. En ondanks de halfjes wijn. Ik ben heel blij dat Pierre mijn dieetgoeroe is. Wellicht was het met een andere methode ook gelukt. Er zijn een paar hele leuke varianten. Zoals DietExit of het Paleo dieet. De kracht van het nieuwe diëten is om het geen dieet te noemen. Een dieet maakt dat ‘verboden vruchten’ extra verleidelijk lijken. Afzien dus. En wie wil dat nu? Ik niet. Daarom ben ik ook even helemaal klaar met klussen. Jammer genoeg ons huis nog niet.

Reageer!

