Opgedroogd

Dit wordt een lastig verhaal. Waar moet ik over schrijven als ik niet over klussen mag schrijven van mezelf? Ik ben wel de hele dag aan het klussen.

Image
Ik schrijf het liefst over dat wat me bezig houdt en op dit moment is dat klussen. De vloer en de muren zijn intussen opgedroogd. Het loslaten overwonnen. Van de bladders, wel te verstaan. Allereerst door de schilfers er af te steken en de muur te schuren. Desondanks ontstaan er toch weer nieuwe bladders. Met enige creativiteit ben ik ze de baas geworden. Vingerverf. Gewoon met je handen de verf en de vellen op de muur plakken en heel licht met de roller eroverheen. Brute kracht is dit keer geen oplossing. De volgende verfbeurt de muren misschien gewoon echt kaal maken en opnieuw primen? Voorlopig zit het er weer op. Alles is opgedroogd.

Bijna alles. De oude tafel wordt helemaal geschuurd. Het onderstel is jammergenoeg te vies en te gebutst om zo te laten. Die mag ik vandaag verven.

Verder moet er nog wat ingeruimd worden. En ontstoft. Ik ben bang dat ik de hele week nog zoet ben met klussen. Maar ik wil nog veel meer. Schrijven en schilderen. Ook schilderen. Met olieverf. Die wat mij betreft dan lekker nat mag blijven, dat werkt wel zo prettig.

Stijn heeft gekookt. Eh gebakken. Ik was nog even aan het schilderen. Weer op de buitenkeuken, gewoon omdat het zomer is. Gele courgettes uit de moestuin, in ketjap en citroen gemarineerde filetlapjes van het varken en gebakken zoete aardappelen. Die laatste staan niet op het lijstje van Dukan, maar zo lekker. Zoete aardappelen hebben een positief effect op je insuline huishouding. Misschien weet Pierre dat niet? Ik ben in ieder geval niet zwaarder na deze eigengemaakte, lekkere, vette chips. Weggespoeld met enkele halfjes wijn. Zeker nog vakantie.

Reageer!

