Jarig

20130903-102447.jpg

Denk je alles gehad te hebben, ben ik ook nog jarig. Weer een slechte dag met taart, wijn en hapjes. Soms zit het leven niet mee.

Gelukkig is mijn eerste bezoek mijn beste vriendin met dezelfde liefde als ik. Alhoewel. Haar relatie met Pierre Dukan is tanende. Pierre heeft haar heel goed geholpen, dus ze is hem wel dankbaar. En die kilo’s zijn er nog steeds af. Maar daar laat ze het bij. Toch doen we verstandig met calorieën. Bij de koffie alleen chocola met meer dan 70% cacao. Dat mag tegenwoordig van (bijna) alle dieet goeroes.

Eerst maar eens een eind gaan rennen, zodat ik de rest van de dag er tegen aan kan. En hard gewerkt aan Blond. Een cartoon voor de Regio Sport Courant. De hele zomer de tijd gehad, maar vandaag, de dag van de deadline, pas aan het tekenen. Het idee was er al. Wat zegt dat? Dat ik een erg leuke zomer heb gehad en een klein planning probleempje heb op het gebied van cartoons tekenen. Net toen ik hem af had, kreeg ik het bericht dat deze super sport krant niet meer verschijnt.

Jammer. De droom van een journalist/uitgever/leuke vent is in rook opgegaan. In deze digitale tijd zijn advertenties in huis aan huis bladen blijkbaar steeds minder interessant. Vreemd. Want er zijn echt heel veel mensen die geen geld hebben voor kranten en blij zijn met de informatie over hun buurt in de gratis bladen. Enfin. Blond kan ik nog niet missen. Ze gaat digitaal.

Na het tekenen aan het bakken. Een beetje verjaardag wil ik wel. Onze mannen hebben deze eerste dag van het collegejaar geen tijd. Ik heb lieve buren die graag even mee proosten. Ik doe hetzelfde als altijd bij een feest, maar wel een maatje kleiner. Dus geen drie grote cakes, maar twee kleintjes. Mmm met de pruimen, reine claude verte, uit onze eigen tuin. Dat zijn er niet veel, maar dat is ook niet nodig voor dit baby taartje. En brood met veel knoflook, rozemarijn en tijm. Een voor de diepvries en een voor vanavond. Tomaatjes uit de oven en lekkere kaas. Stop. Er blijft zo waarschijnlijk al genoeg over!

20130903-102149.jpg

Glazen

Reageer!

