De Buurvrouwen

20130905-075649.jpg

Het houdt niet op. Na een rustige dag is het weer feest. De Buurvrouwen spreken elkaar een keer per maand en dat is vandaag. Dit keer op een plek waar het sowieso goed feesten is. Een nieuw theehuis in Buren.

We fietsen het gezellige geluid van ongeveer 30 kletsende vrouwen tegemoet. Het terras ziet er goed uit. De buurvrouwen zitten aan een lange tafel onder de wijnranken. Ongelofelijk mooi plekje. Dat zie je niet als je over de weg of het fietspad langs De Remise rijdt. Het terras is lekker beschut, dus niet zichtbaar en bordjes zeggen weinig. Tijd voor een uitnodigende poster langs het fietspad (dit is een gratis pr tip).

Het leuke van de buurvrouwen is de enorme verscheidenheid. In een grotere stad kun je kiezen uit talloze kroegen. Wij niet. Dus een keer in de maand regelen we een ruimte waar we kroegje spelen. Soms moeten we ook iets. Tapas maken, Bingo-en, maar meestal mogen we lekker kletsen. Veel meer kan ik er niet over vertellen. Het is een besloten club, dus de verhalen blijven binnenskamers. Ik schrijf hier niet op wie het laatst naar huis ging of het meest heeft gedronken. Of in de sloot is gereden. Wij vrouwen hebben het daar niet over. Ik was het trouwens niet. Wij gingen op tijd terug, want het was wel een enorm eind terug fietsen. Van de rand van Buren naar het centrum. Volgende keer toch maar met de auto afspreken.

Tijd voor een lijn-update. Heel veel mensen complimenteren me met hoe ik er uit zie, Van opmerkingen als: ‘lijnen, dat heb jij toch niet nodig’, of ‘ik herkende je niet’, of een toppertje: ‘waar is je andere helft?’, wordt ik natuurlijk helemaal gelukkig. Ik ben nu ruim 3 maanden bezig en gemiddeld een pond per week afgevallen. Ook de kilo van het weekend met familie barbeque en Running Dinner (en pizza op de kluszondag) is er weer af. Alleen deze keer ook niet veel meer. In totaal ben ik 7 kilo afgevallen. Maar nu pas passeert mijn BMI de grens van 25. Want dat is uiteindelijk mijn drijfveer. Het risico op hart- en vaatziekten is echt veel groter als je te zwaar bent. en dat was ik. Maar op mijn ‘juiste’ gewicht ben ik nog niet, dus voorlopig blijft Pierre Dukan nog een hele belangrijke man in mijn leven.

Reageer!

