Verwenweekend

20130923-074730.jpg
Heerlijk zo’n weekend waar bij je niet hoeft na te denken. Gewoon elke keer doorschakelen naar de volgende activiteit. Genieten en je laten verwennen.

Vrijdagavond borrelen bij de overburen. Natuurlijk maken we het niet te laat. De volgende dag familiefeestje inclusief Chinees. Eind van de dag thuis direct door naar de achterburen.

Het is bijzonder gezellig. We zitten buiten, verwarming boven de tafel. We bespreken de verhuizing van de markt in Buren naar het winderige parkeerplein bij de rotonde. We komen er allemaal niet meer. ‘Waarom eigenlijk niet?’, vraagt de schoonzus van de jarige. Woont duidelijk niet in Buren. ‘Het zijn toch dezelfde kramen?’ Wij antwoorden unaniem: ‘Zo ongezellig.’ Maar eigenlijk heeft ze gelijk. Volgende week ga ik weer Stolwijkse boerenkaas halen op de Burense markt. En dan vraag ik direct of ie weer terug komt naar het centrum.

Het is een gevarieerd gezelschap bij onze achterburen. Veel Burenaren, familie en studievrienden. Zelfs zoonlief komt langs met vriend en vriendin na afloop van het BurenToenTheater. Spreken we hen ook nog even. Voor mijn neus staan tomaatjes en olijven. Zo is het niet moeilijk Dukan trouw te blijven. Jammer dat ze ook wijn schenken.

De volgende dag op verjaarsbezoek in Wouw. Lekker bijkletsen met Wageningse studievrienden. Altijd gezellig en genoeg te bespreken. De wethouders worden ook in Wouw bewonderd. Drie van de vijf van de Wouwen rijden paard. Anne mocht deze zomer in Italië voor Nederland rijden. De paarden willen we natuurlijk zien. En aaien. Wat een lieverds. Daar zit veel liefde en aandacht in.

Het is zondag, iedereen wil op tijd naar huis. Nog even de kinderen zien voor ze weer naar hun eigen plekje vertrekken. Wij ook. Max en Linde hebben voor ons gekookt. Zalm met risotto.

Dit weekend heb ik me echt laten verwennen. Ik heb van alles gesnoept, gegeten en gedronken. Ik denk dat ik de komende week alleen maar eiwit mag en heel veel ga rennen. En bijslapen.

20130922-233540.jpg
Zalm op de huid gebakken met risotto met champignons.
Reageer!

