Alleen maar water

Een waterkan. In het echt staat ie ongebruikt tussen nog veel meer kannetjes op een plank.

Op water en brood. Dat wilde ik opschrijven. Maar brood mag even niet. De dieetmoeheid heeft dit weekend toegeslagen. Maandag ben ik een kilo zwaarder. Wat is nu een kilo, niets eigenlijk. Het resultaat van twee weken lijnen in één weekend teniet gedaan. Dat belooft wat als ik straks weer ‘gewoon’ mag eten.

Als ik op een rijtje zet wat ik allemaal heb gegeten en gedronken ben ik niet verbaasd. Eerst gewoon eten en dan borrelen. Alles wat je dan nog eet (en drinkt) is extra. Ik zet het even op een rijtje.

Wat mag wel en wat mag niet van Pierre:
worst, kaas, crackers,
water, wijn,
koffie, rijstevlaai,
ham, kaas, broodje,
water, wijn,
vlees van Babi Pangang, saus, rijst, kroepoek,
saté, saté saus, gebakken banaan,
tomaten, worst, olijven, kaas,
saté, saté saus (2x op één dag),
water, wijn,
ei, champignons, kaas, brood,
water, wijn,
zalm, soep, olijven, brood,
zalm, risotto,
tomaat, ui, avocado, mozzarella,
water, wijn,
koffie, chocolade.

Als ik naar Pierre had geluisterd, was ik verhongerd. Of zou dat wel meevallen? Er is altijd een alternatief. Zeker voor zo’n vleesminner als ik. Meer kiezen voor lekker vlees en vis. En water. Dat ga ik deze week echt proberen.

Hoe was het ook al weer? Om het een beetje leuk te houden, denk je aan de dingen die je wel mag, in plaats van alles wat je niet mag. Tsja. Op een feestje kun je helaas niet zelf de koelkast plunderen. Wat je mag wordt dan bepaald door Dukan en de gastheer cq gastvrouw. En als die nou niet van vis houden….

Reageer!

