Zonnige zondag

De zon. Deze dag is een cadeautje. Het is prachtig weer en dat kun je merken. ’s Morgens ren ik mijn kilometertjes en kom ik al heel wat wandelaars en fietsers tegen. Buren loopt vol.

We hebben gezellig een zoon thuis. Hij studeert en wij gaan op pad.

Zaterdag hebben we heel veel mensen gezien bij de opening van het nieuwe clubhuis van de tennisvereniging in Buren. Leuk feestje trouwens. Heel Buren is er en bewondert het prachtige gebouw. Misschien was de brand van het gebouw een geluk bij een ongeluk? Het oude vloedgebouw is in ere hersteld en ook de bovenverdieping is bruikbaar voor vergaderingen en feestjes. Ik kom voor het eerst sinds twee en een half jaar op de plek waar ik zo rottig gevallen ben. Heerlijk om te voelen dat het niets oproept. Verbrand en begraven zeg maar. Ik kan het niet laten om er wat over te zeggen tegen de mensen die ook de bovenverdieping staan te bewonderen. Ik moet er wel wat over zeggen om dat het zo fijn is dat er geen negatieve gevoelens meer zijn. Zelfs niet als ik er over praat.

Er zijn veel mensen bij de opening. Goed om te zien dat ook de gemeente met zijn bobo’s trots is op het resultaat. De organiserende dames mogen trots zijn. En de bouwcommissie eveneens. Wat ons opvalt is dat er veel veertigers, vijftigers, zestigers, zeventigers en tachtigers zijn. Tennis kun je doen tot je er bij neervalt. Maar waar zijn de jongeren? Een handjevol twintigers en dertigers. En heel weinig jeugd. Wie neemt straks het stokje over?

Eenmaal terug doen we rustig aan. Een vriendin brengt pruimen en appels. We drinken koffie in de tuin. Er is nog heel wat middag over. De mannen sleutelen aan de oude Jeep en ik schilder. De dames hoeven alleen nog maar naar de kapper!

20130930-084254.jpg

Reageer!

