Ik doe aan de lijn

Gezien de tekst van gisteren, ga ik het vandaag over lijnen hebben. Hopelijk komt er dan weer beweging in mijn gewicht. Ik wil uitleggen hoe het zit met mijn persoonlijke vermindering van een pond per week. En ik wil afvallen.

Pierre Dukan wil dat je elke dag minimaal twee keer op de weegschaal gaat staan. Hij gaat er van uit dat je afvalt. Het stimuleert natuurlijk om te zien dat je elke keer weer lichter bent als je op de weegschaal staat. Maar als je niet afvalt. Wat dan? Dat stimuleert in ieder geval niet. Je kunt alles wel recht praten wat krom is. Maar als je niet afvalt, val je niet af.

Ik ben al lang blij dat ik niet aankom. Maar dat kan ook eigenlijk niet. Ik eet niets. Alleen ’s avonds misschien een beetje. Een mini marsje, of twee. Of een toastje met kaas. Met een glaasje wijn. Een halfje. Of twee. Allemaal dingen die niet onder de honderd producten van Dukan vallen. Dus ik eet wel iets. Iets teveel. De afgelopen maanden viel ik mooi af. Meer dan een pond per week. Maar nu sta ik stil. En als ik nu het aantal kilo’s deel op het aantal weken zit ik ineens op minder dan een pond per week. Dat moet niet te lang duren.

Waarom eigenlijk niet? Omdat ik dan beter maar over kan gaan op fase drie van Pierre Dukan. Het begin van het afbouwen. Het moet tenslotte wel leuk blijven. Het gaat zowiezo een stuk moeilijker worden in de herfst en de winter. De eerste rookworst is al in huis. Maar hoe eet ik stamppot zonder aardappelen? Ik heb er geen beeld bij.

Toevallig vanavond uitleg over chocola bij de factcheckers. Van chocola eten wordt je erg gelukkig. De eerste hap, mmm. Maar wil je echt effect scoren en gelukkiger worden, dan moet je volgens de factcheckers  wel minimaal een kilo chocola eten. Misschien word je dan wel heel erg gelukkig van de chemische stofjes die je binnen krijgt, maar er treedt wel een klein neveneffectje op. Je wordt zwaarder. Ik wordt daar niet zo gelukkig van.

20131003-220525.jpg
Biefstuk in stukjes. Dat mag van Dukan. Bakken in een beetje olie. Met champignons, uien en crème fraiche een mooie saus bij spaghetti. Voor mij zonder de pasta.

20131003-220539.jpg
Avocado met kappertjes, olijven, bleu d’auvergne, appel, peper, zout en olie. Altijd lekker. Helaas passen alleen de kruiden in de lijst van de 100 producten van Dukan.

Reageer!

