Te veel om op te noemen

Hebben jullie dat nu ook? Dat als je iets ziet, dat je dan denkt: ‘hé, daar zit een verhaal in’. Ik voel me net een Japanner op reis. Zodra ik iets meemaak, wil ik het vastleggen, erop herkauwen en het opschrijven. Ik vergeet bijna om in het moment te blijven en er van te genieten. En dat kan gewoon. Want als een gebeurtenis echt indruk maakt, dan komt het hele verhaal, inclusief beeld, gevoel, kleur en geur weer terug op mijn innerlijke netvlies als ik erover begin te schrijven. Het voelt bijna net zo lekker als schilderen.

Zo goed is het dus voor een mens, eh, in ieder geval dit mens, om te schrijven. Het scherpt mijn geheugen en het maakt me gelukkig. En nu maar hopen dat anderen daar ook een beetje gelukkig van worden.

Wat ik wel lastig vind is om een keuze te maken. Er is zoveel om over te schrijven. Maar niet alles is ook leuk om over te lezen. En dat is natuurlijk wel belangrijk. Ik bedoel, dat het een leuk stukje wordt dat iemand wil lezen. Waar doe ik het anders voor.

Ho stop. Ik schrijf vooral om af te vallen…. Zo ben ik een paar maanden geleden begonnen. En het schrijven heeft me enorm geholpen. Lijnen is natuurlijk helemaal niet leuk. Al die lekkere dingen die je niet meer mag. Maar als je jezelf de opdracht geeft om de positieve kanten van het lijnen te beschrijven, dan ga je er vanzelf ook positiever naar kijken. Een soort omdenken.

En nu sta ik al weer een paar weken ernstig stil in het afvallen. Dat wil zeggen, ik word niet zwaarder, maar ik val ook niet af. Ik heb er weinig over geschreven. Zou dat de reden zijn? Nee dat is alleen een slecht teken. Ik wil niet onder ogen zien dat er iets aan mijn motivatie ontbreekt. Want ik weet wel hoe het komt. We hebben marsjes in huis. Heel veel mini marsjes. Eentje moet kunnen toch? Ze zijn zo klein. Ok, nog eentje dan…

20131002-190948.jpg
Met de neus omhoog.
Reageer!

