Waarmaken

Iedereen aan het werk met dromen waarmaken.
Iedereen aan het werk met dromen waarmaken.

Donderdag ben ik waargemaakt. Ooit van gehoord? het is een prachtig concept. Je neemt een gebouw en zet daar een stuk of veertig mensen in. De ene helft heeft een idee, een plan of een droom. De andere helft is al iets, designer, stemcoach, webbouwer, stylist, fotograaf, marketeer of wat dan ook. De eerste helft krijgt adviezen van de tweede helft. Aan het eind van de dag ben je gaar en heb je een heel pakket aan tips en ideeën om je eigen plan verder uit te werken.

Waar zal ik beginnen? Bij het begin. Het eerste gesprek met Olwen gaat over Facebook. Ik vertel haar dat ik het een leuk medium vind om contact te houden met familie en vrienden. De bedrijfspagina’s vind ik niets. Totaal onbestuurbaar. Zij weet er gelukkig meer van. Daarom is ze er ook als deskundige. Ze bevestigt dat Facebook nogal eens berichten laat verdwijnen. Het helpt om veel kale teksten of foto’s te plaatsen. Niet te veel naar websites doorverwijzen. Daar houdt Facebook niet van. Ook geeft ze hele goede tips over privacy. Je kan echt wel meer afschermen dan ik nu doe.

Mijn plan om een boek te schrijven over boeren met hun passie spreekt de jonge mensen aan. En mijn schaapjes. Die willen ze hebben. Ik wordt helemaal gelukkig van hun suggesties om de schaapjes meer centraal te zetten. De wervende tekst die de journalist verzint, maakt me blij. Het is geen nieuwe tekst. Ik gebruik hem al bij linked in. Daar is de zin verstopt in heel veel tekst. Hij komt op het nieuwe visite kaartje.

Irene helpt me met de uitstraling van mijn website. De schaapjes zijn vrolijk en luchtig en zo kan ook de rest van de site. Geen zware, donkere balken en wel veel wit. Daar worden niet alleen de kijkers maar ook ikzelf vrolijk van. Ze maakt websites en nog veel meer ook tegen betaling. De moeite waard.

Ik wist van te voren niet wat me te wachten stond. Als in het begin van de dag een prachtig team van jonge mensen zich voorstelt met hun expertise, word ik enthousiast. En dat blijf ik de hele dag. Wel een beetje moe. Een van de laatste vrouwen die ik spreek is Fiona. We zijn allebei moe. Toch krijg ik ook van haar suggesties die me blij maken. Ik heb een week nodig om alles uit- en te verwerken.

Het is ook leuk dat er een fotograaf rondloopt om op verzoek een nieuwe profielfoto te schieten. Leuke foto. Alleen dat al maakt de reis naar Leiden de moeite waard. De foto staat op linked in.

Reageer!

