Ik mag weer

Het is weekend, dus alles mag. Niet overdrijven. Niet echt alles mag. Maar wel bijna alles. Wat mag jij van jezelf in het weekend? Uitslapen? Ooit was dat een droom. Werk ver weg van huis of kleine kinderen maken uitslapen onmogelijk en daardoor een kostbaar goed. Daar heb ik echter géén last van. Nu is het zelfs zo dat ik niet graag uitslaap. Uitgezonderd de dagen dat we de nachten door halen. Dat gebeurt niet zo vaak meer. Gelukkig af en toe nog wel.

Uitslapen is het niet dit weekend. Wel lekker even koffie drinken bij vrienden. En boodschappen doen in het groot. Kom je bijvoorbeeld thuis met een onbeperkte voorraad melba toostjes. Luxe.

Of lezen. Ik lees Ventoux van Bert Wagendorp. Wat een leuk boek over jongens van (bijna) vijftig. Doet me erg denken aan ‘Zadelpijn en ander dames leed’, een boek van Lisa van Sambeek over meisjes van 50. Ook een fiets boek. Ik heb Ventoux nog niet uit, dus mijn mening kan nog veranderen. Het is tenslotte door een man geschreven. Die man heeft overigens met dit boekje een leuk tweede huisje in Frankrijk verdiend. De droom van elke schrijver. Zoveel boeken verkopen dat je er van kan leven.

Wat mag ik nog meer vandaag? Lekker in de moestuin werken. Ik ben de enige die nog aardappelen in de grond heeft. Gelukkig vinden ik en de aardappelen dat geen probleem. Ze liggend er prachtig bij. Dat het echt laat is, merk ik aan het bodemleven. De padden zijn zich al aan het ingraven. Dat doen ze bijvoorbeeld in de buurt van de aardappelen. Want wormen en slakken zitten daar ook. Jammer maar deze pad moet een nieuw plekje gaan zoeken. Voor het donker is, zit hij weer lekker in de modder en kan ie slapen tot volgend jaar.
 

20131012-193856.jpg

2 gedachtes over “Ik mag weer

  1. Ik neem me elk weekend – en elke werkdag voor om zo’n gestructureerd leven te realiseren dat er sprake van weekend/vrije tijd of misschien zelfs vakantie is. Heerlijk lijkt me dat!
    Ventoux kreeg ik cadeau van een van mijn ‘oudste’ vrienden. Ik ga binnenkort met hem en een wederzijdse andere oude vriend lunchen. Ik vermoed dat Ventoux ter sprake komt.
    Ik vind Ventoux minder een ‘fietsboek’ dan Zadelpijn en zeker geen jongensboek. Het gaat over noodlot, schuld, liefde, vriendschap, over vragen die je rond je vijfstigste beantwoord wilt hebben. Ik gun ‘Bartje’ zijn huisje van harte want hij heeft een mooi boek toegevoegd aan mijn boekenplank.
    Je bent niet de enige die de aardappels (erpels) nog moet rooien, je bent wel de enige die het vandaag doet. Er rust geen zegen op, wel regen 😀

    1. Ventoux heb ik uit. Leuk boek om te lezen. Eind niet echt sterk. Een boek over echte vriendschap. Onvoorwaardelijk, Wel eerlijk. Meer van jongens dan van meisjes. Daarom houd ik er van om met mannen om te gaan.

Reageer!

