Waar ligt het aan?

Er zit geen vooruitgang in. Mijn gewicht wil niet verder omlaag. Heel af en toe ben ik een onsje minder, maar gemiddeld genomen sta ik al een paar weken stil. Zou ik dan nu toch op mijn ‘natuurlijke’ gewicht zijn?

Ik vind het nog teveel. Natuurlijk ben ik erg blij met alle kilo’s die er al af zijn. Ik voel me beter, zie er beter uit en pas al mijn kleren weer. Ook die van vijftien jaar geleden. Ja, ik gooi weinig weg. Dat ene leuke zwarte jurkje uit 1900 (1998) kan ik ook weer aan.

En toch ben ik niet tevreden. Ik had echt gedacht dat ik gewoon door zou afvallen tot ergens iemand zou zeggen: ‘ga je niet te ver?’ Of dat ik niet meer het gevoel heb dat mijn heupen uitsteken. Net zadeltassen. En die kippendijen (of is het kipfilet) onder mijn bovenarmen. Overal is er nu een laagje af. Zelfs van mijn hals. Maar ik ben niet tevreden. Dus ik wil door.

Is dat waar? Wil ik echt nog verder lijnen? Waar is dan de discipline gebleven om het ook te doen? Het weekend mag alles. Zeker als het feest is. Gelukkig is het meestal feest en anders maken we er een feest van. Dat is het weekend.

Door de week moet het anders. Tenminste, zou het anders moeten gaan. Maandagavond geen toetje. Er was nog wat taart over. Geen wijn. Goed dan, een halfje. Geen halve fles. Geen kaas met toastjes. Ook geen kaas zonder toastje.

Het lijkt me duidelijk waar het aan ligt. Elk pondje komt door het mondje. Wat ik overdag niet eet, haal ik ’s avonds dubbel en dwars in. Misschien wordt het toch tijd voor fase drie van Pierre Dukan’s vriendelijke dieet. En toch probeer ik het nog heel even. Gelukkig heb ik het vandaag zo druk dat ik toch geen tijd heb om te eten. Een crash dieet dagje.

20131016-054821.jpg
Her majesty on the coach
Reageer!

