The Firm

Sap van appels en peren inkoken duurt een dagje, maar dan heb je ook wat.
Sap van appels en peren inkoken duurt een dagje, maar dan heb je ook wat.
Gisteravond heerlijk film gekeken. The Firm, Advocaat van de duivel, van John Grisham. Spannend verhaal over een jonge advocaat die als vanzelf meegesleurd wordt in een wereld van bedrog en geweld. Het is fijn dat ik het boek al heb gelezen, want nu weet ik zeker dat het allemaal goed afloopt met Tom Cruise en Jeanne Tripplehorn. Voor de jonge kijkers zal het wel lastig zijn om naar de film te kijken. Het boek komt uit 1991 en de film uit 1993. Veel statisch camera werk en weinig echte stunts. Goed acteerwerk en echte spanning. Dat ook. Met zijn drieën genoten van het gevecht tussen goed en kwaad. Tom Cruise houdt iedereen voor de gek, zowel de good guys als de bad guys.

En ook fijn dat hij wordt vertoond op een commerciële zender. Genoeg pauzes om tussen door even wijn in te schenken en toastjes met kaas te maken. Oeps, dat gaat natuurlijk weer helemaal mis. Het is weekend, en in principe mag alles. Alleen is dit wel alweer de derde avond met wijn en kaas. Na een maaltijd van pompoensoep met kaastaart. De zoete aardappel in de pompoensoep, de kaas en de taart staan niet op de lijst van de 100 producten van Pierre Dukan.

Deze morgen schrik ik dan ook van mijn gewicht op de weegschaal. Aangekomen. Voor het eerst sinds twee maanden. Ik ben al heel erg aan het twijfelen of ik nog door moet gaan met lijnen. Doel is het juiste gewicht. Second best is een haalbaar gewicht. Het lijkt er een beetje op dat ik dat tweede doel bereikt heb. Ik sta nu al zo lang stil. En na dit weekend vol feestmaaltijden zelfs aangekomen. Zou ik dan toch in de jojo terecht komen? Als ik me houd aan de regels van Dukan, zou dat niet hoeven te gebeuren. Hield ik me er maar aan, dan gebeurt het ook niet. Ik ga me ernstig bezinnen over de overstap naar fase drie van de regels van Dukan.

Gisteravond dacht ik ook even stroop te maken. We hebben heel veel appels en peren gekregen van vrienden. Leuk bijeffect van in de Betuwe wonen. De handperen verouderen snel, daar kun je niet tegen op eten. Dan maak ik er liever stroop van. Als je stroop zelf maakt, weet je zeker dat er niets is toegevoegd. De peren en appels hebben genoeg suiker en pectine van zichzelf. Het is alleen niet gelukt gisteravond. Ik ben begonnen met twee pannen en aan het eind van de avond had ik er nog een. Ik denk dat hij maandag nog de hele dag opstaat… Dure potjes eigengemaakt appel- en perenstroop. Maar wel lekker!

Reageer!

