Familie Zwaan is er nog

Deze unieke herfstdag weer een eindje gerend. Geen straf. Ik heb een mooie ontmoeting met familie zwaan. Het gezin is nog maar met zijn zessen. Ik had verwacht dat nu de jongen bijna zo groot zijn als hun ouders, er geen natuurlijke vijanden meer zijn. Blijkbaar toch wel. Ze zijn in ieder geval heel voorzichtig. Twee van de jongen durven het tunneltje niet in te zwemmen omdat ik – op de weg – te bedreigend ben. Ik neem aan dat ze zich snel herenigen als ik uit zicht ben.

20131022-204308.jpg
Statig zwemmen ze weg.
20131022-204326.jpg
Jonge zwanen, bijna net zo groot als hun ouders.
Bang van mij.

Het is echt herfstvakantie. Onderweg zie ik een hut. Een echte hut met pallets, trappen en waterdichte zeilen. Er is zelfs een wc. Hopelijk wordt de hut pas ontdekt door overijverige ambtenaren als de vakantie voorbij is, of liever nog als het echt winter is. Natuurlijk is het een rotzooitje. Maar voor even moet dat toch kunnen. Op zo’n moment zou ik wel weer kind willen zijn. Magisch om je eigen huis te hebben met vrienden. Lekker ver weg van thuis en ouders. Hele dagen zou ik er doorbrengen. Nu is de hut verlaten. Blijkbaar zijn de spelletjes op de computer sterk concurrerend.

Reageer!

