Focus gezocht

In ėėn week tijd krijg ik van drie verschillende mensen te horen dat het tijd wordt om te focussen. Om me te concentreren op één onderwerp en daarmee aan de slag te gaan. Wat een rot boodschap. Alles wat er om me heen gebeurt is even leuk, het is onmogelijk om te kiezen. Ik ben gewoon overal tegelijk mee bezig.

De drie mensen die het mij adviseren zijn me alle drie dierbaar. Ik luister vaker naar ze en heb veel aan ze. Ze zetten me aan het denken en helpen me als ik vast loop. En nu dus ook als ik overloop. Overloop van enthousiasme en daarmee heel veel sympathie en nieuwe dingen naar me toe trek.

Ik heb zelf helemaal niet het gevoel dat ik veel doe. Af en toe een cursusje. Om te schrijven, te schilderen, te presenteren, te netwerken, te communiceren, te werken met Facebook, Twitter, linked in. Altijd goed om je verder te ontwikkelen. Ik schrijf. Veel. Daar zien jullie weinig van. Alleen elke dag dit stukje. Ik schrijf niet een, maar twee boeken, over boeren met passie. Ik schilder. Te weinig. Ik ben een prachtige Fries aan het schilderen, maar hij is nog lang niet zwart. Ik lees. Nooit genoeg om die enorme stapel weg te werken die op mijn bureau ligt. En verder lijn ik. Daar probeer ik juist niet op te focussen. Dat werkt toch echt averechts. De laatste dagen twijfel ik over doorgaan of niet en prompt trek ik een zak kaasstengels open. Dat mag echt niet van Pierre.

Daarnaast zijn de voorbereidingen van de Dag van het Schaap weer begonnen. Ik heb tijd zat dus maak het verslag van de eerste vergadering. Ik probeer een project op te zetten om levensverhalen vast te leggen. Verhalen van oudere mensen die verdwijnen als zij het zich niet meer herinneren. Sympathisanten genoeg, maar nog geen echte aanknopingspunten. En ik ben op zoek naar mensen die een geluksroute in de Betuwe willen helpen organiseren. Ik heb al twee mensen die op zoek gaan naar mensen die dit ook leuk vinden.

Druk? Echt niet. Je kunt je net zo druk maken als je zelf wilt. Geniet van alles wat je doet, en het voelt niet druk. Ik ga nog even niet kiezen. Maar wel meer schijven en schilderen.

20131025-123914.jpg

Reageer!

