Poep

Het wordt nu een beetje pijnlijk. Ik kan niet meer zeggen dat ik lijn, want ik val niet af. Ik zou wel willen, maar niet hard genoeg. Anders zou ik er wel meer voor laten. Gisteren nog een half pak koekjes op. Niet in een keer. Hele dag de tijd voor gehad. En niet aangekomen. Maar ook niet afgevallen. Elke morgen sta ik op de weegschaal en sinds 10 september ben ik eigenlijk op het zelfde gewicht. Soms één dagje lichter, maar dat is er de volgende dag dan alweer bij. Stabiel heet dat.

Kreunend moet ik afscheid nemen van mijn status als lijner. Hoe noem je iemand die gewoon op gewicht blijft? Daar is natuurlijk geen naam voor, want dat is niets bijzonders. Alhoewel, dat laatste moet ik nog maar zien. Op hetzelfde gewicht blijven zonder te lijnen zou best wel eens een harde dobber kunnen zijn. Gelukkig laat Pierre me nog niet in de steek. Voor elke tien kilo dat ik ben afgevallen, zal ik tien dagen fase drie moeten volgen. Wat was dat ook al weer voor fase. Iets met feestmaaltijden en zo.

De korte weergave van fase drie van Pierre Dukan:
Bouw je dieet langzaam af. Je mag langzaamaan wat meer. Deze fase is bedoeld om je gewicht te stabiliseren door je eetgewoonten blijvend aan te passen. Dit is de fase met twee feestmaaltijden per week. In die feestmaaltijden mag je produkten buiten de lijst. Deze fase duurt net zo lang als het gewicht dat je bent gedaald maal tien dagen. Je mag nu één portie fruit per dag, 2 volkoren boterhammen, 40 gram kaas, per week twee maal aardappelen of pasta (of zoiets). En wat blijft: één dag in de week alleen eiwit. En elke dag haverzemelen en voldoende water en beweging.

Eerlijk gezegd, dit lijkt erg op wat ik de afgelopen weken al deed. Alleen die dag eiwit. Dat lukt me bijna niet. Dit lucht wel op. De afgelopen 51 dagen zit ik gewoon al in fase drie. Dat betekent dat ik nog maar dertig dagen te gaan heb en dan kan ik over naar fase vier. Fase vier is eigenlijk normaal leven en eten. Met een klein overblijfsel. Voor altijd één dag in de week alleen eiwit. En elke dag haverzemelen en voldoende water en beweging. Ben echt heel benieuwd hoelang ik dat vol ga houden.

20131031-090923.jpg
Varkens op strooisel leveren vloeibare en vaste poep. Deze berg bracht vroeger geld op. Nu mag je blij zijn als je het voor niets kwijt kan. Puur biologisch.
Reageer!

