Kogelbiefstuk

Genoeg water drinken.  Goed voor de lijn.
Genoeg water drinken.
Goed voor de lijn.

Het weekend begint goed. Ondanks de examentijd komt de jongste naar huis. Ik heb geen zin om te koken en er is ook niets in huis. Op de terugweg van het station halen de mannen wat te eten bij Appie. Kogelbiefstuk, champignons, aubergines, aardappeltjes en stokbrood. Van Pierre mogen de aardappels en het brood niet. Dubbele portie koolhydraten. Maar wat maakt het uit. Het is een feestmaaltijd, dan mag gewoon alles. Tenminste dat vind ik. Ik kan nog even nakijken of het mag. Alleen niet nu. Ik heb gewoon alles gegeten. Met wijn.

Voor de avond voorbij is, is ons kind alweer vertrokken. Feestje in Utrecht. Blijft na het feest slapen bij zijn vriend in de bezemkast. Dat is ongeveer de maat van zo’n eerste studentenkamer in Utrecht. Morgen komt ie dan ooit wel weer naar huis en gaat aan de studie. De maaltijden doen we wel samen. Elke keer weer feest.

Het is een rustig weekendje verder. Waar moet ik in hemelsnaam over schrijven? Komt vast goed.

2 gedachtes over “Kogelbiefstuk

Reageer!

