Als je maar gevonden wordt

Google houdt van me
Google houdt van me

Webdesigners roepen allemaal even hard dat het belangrijk is dat jou site wordt gevonden. Maar door wie? Ik ben aan het onderzoeken op heel kleine schaal wat nu wel en niet helpt om gevonden te worden. En gelezen. Want dat is natuurlijk waar het allemaal omdraait. Hoeveel mensen lezen wat ik schrijf. Als niemand leest wat ik opschrijf, kan ik het net zo goed niet opschrijven.

Dat klopt niet helemaal. Ik schrijf om af te vallen. Dat is gelukt. Dat afvallen. 10% lichter. Behalve minder en anders eten heeft ook het schrijven me geholpen. Vooral om vol te houden. Ik weet zeker dat ik zonder dit stomme blog na twee weken het boek van meneer Dukan in de prullebak had gegooid. Ook het lezen van mijn blogs helpt. Al was het maar dat ik vaker halfjes ingeschonken krijg als ik op bezoek ga bij vrienden die mijn blog lezen. Dat is fijn. Kan ik lekker nog een glaasje nemen.

Voor mij is het genoeg als mensen mijn blog lezen. Ik verkoop niets. Meestal is een site wel bedoeld om iets te verkopen. Dan moeten ze je wel kunnen vinden. Wie die ‘ze’ is, ga ik het nu maar even niet over hebben. Dat is natuurlijk afhankelijk van wat je verkoopt.

Hoe wordt je nu eigenlijk gevonden? Daar kun je zelf wel iets aan doen. Gebruik titels voor je tekst, je tussenkopjes en je foto’s, die duidelijk zijn en over jou verhaal gaan. En post regelmatig. Dan gebeurt het wonder dat je zomaar bovenaan of bijna bovenaan komt te staan bij een zoektocht op Google. Google houdt van mij. Als je gerechten zoekt in combinatie met Dukan vind je me meestal snel. Meestal bovenaan op de eerste bladzijde. Ook andere onderwerpen doen het goed. Iemand die uit eten wilde met kinderen bij Radio Royaal vindt op de tweede plek mij en daarna pas Radio Royaal en de rest van de wereld.

Even geprobeerd te zoeken zonder ‘met kinderen’, dan vind je mijn blog bovenaan op de tweede bladzijde van de ruim 2,4 miljoen hits. Nog best snel. Overigens heeft degene die mij zocht er weinig aan gehad om mij te vinden. Mijn kinderen zijn jong volwassenen. Die kun je overal mee naar toenemen om uit eten te gaan. Ik denk wel dat bij Radio Royaal ook kleinere kinderen heerlijk kunnen eten. En daarna lekker rondrennen tussen de oude turbines.

Reageer!

