Dieet update

Eindelijk is het zo ver, de derde fase van Dukan kan ik afsluiten. Dat betekent over naar fase vier.

De vierde fase is ‘for live’. Voor de rest van mijn leven een dag in de week alleen eiwit. En elke dag haverzemelen en voldoende water en beweging. Veel problemen heb ik daar niet mee. Ik geniet nog steeds van mijn schaaltje yoghurt met zemelen en zelfgemaakte jam, stroop of wat ik maar voor handen heb.

Die dag alleen maar eiwit. Dat vind ik wel lastig. Als ik ’s avonds alleen eet is het geen probleem. Gebakken eitje met veel zemelen of biefstukje met kwark vind ik een feestmaal. Maar als we met zijn tweeën of meer eten is het lastiger. Als lijnen geen gewoonte meer is, ontstaat weer de situatie dat je voor elke ‘nee, dank je’ uitleg moet geven. Niet doen. Liever de volgende dag maar weer wat minder eten.

En het bewegen is ook geen probleem. Niet dat ik elke dag werkelijk minimaal een half uur wandel. Ik ren twee á drie keer een uur. En verder loop ik in en om ons huis veel, pak ik eerder de fiets dan de auto en wandel ik af en toe een rondje. Zeker nu het elke dag zo mooi herfstig is.

21 mei begonnen en na ruim 6 maanden resultaat bereikt. 10% kwijt. Af en toe is er een pondje bij. Soms na het weekend een kilo. Maar na het dagje minder is alles er weer af en zo jo jo ik de weken door met de speling van een kilo. Waarschijnlijk heel wat minder dan een gemiddeld mens

Altijd in voor een tussendoortje van Dukan.  Vlees of vis.
Altijd in voor een tussendoortje van Dukan.
Vlees of vis.
die niet elke dag op de weegschaal staat.

Mijn conclusie: mits met gezond verstand is het dieet van Pierre Dukan een geweldig middel om een vis- en vleeseter van wat extra kilo’s af te helpen.

Dit betekent tevens dat het niet meer nodig is om elke dag te bloggen. Ik weet het nog niet precies. Geloof niet dat ik dit kan missen….

Reageer!

