Het plan

Voorlopig kan ik het niet laten om iets te schrijven op dit blog. Ik wordt er zo vrolijk van. Het is de enige echte discipline die ik makkelijk op kan brengen. Maar ik mag er van mezelf niet te veel tijd aan besteden. Gelukkig kost schrijven me heel weinig tijd. Alleen het vinden van een onderwerp. Dat is lastig. Soms.

In een workshop van Wouter Klootwijk leerde ik dat schrijven over iets leuks vanzelf een leuk stukje wordt. Dat is dus het doel. Vind iets leuks om over te schrijven en schrijf daar een kort stukje over. En nu het van mij niet meer elke dag ‘moet’, kan ik selectiever zijn. Alleen als er een onderwerp is dat schreeuwt om een stukje, ga ik het schrijven. Wedden dat dat me toch elke dag weer gaat lukken?

Wat ik anders zal doen is het publiceren op Facebook en Twitter. Dat is meestal de trigger om het stukje te gaan lezen. Het leukste verhaal van de week mag ik verspreiden via de sociale media. De rest kun je altijd lezen (op dit blog), maar dan moet je dus eerst zelf op zoek.

Vandaag wil ik graag nog iets kwijt over onze jongste. Geen hut gebouwd, maar wel gestoeid met zijn vrienden. Na een avondje stappen. Een van die vrienden landde op zijn voet en dat leidde tot een pijnlijke opgezette voet met mogelijk een kneuzing of een breuk. Het gebeurde in het weekend, in Duitsland, dus pas na meer dan 24 uur naar de huisarts en die wist niet zeker hoe erg het was. Gebroken of gekneusd? Belangrijk is of je na de val direct kan staan. Maar dat wist onze zoon natuurlijk niet meer. Waarschijnlijk niet eens geprobeerd, omdat het zo pijnlijk was. Als je wel op je voet kan staan direct na de val, dan is dat een heel goed teken. Het is dus een belangrijke constatering voor het stellen van de diagnose en heeft dus ook een naam: ‘Ottowa’. Die van onze zoon is nu dus dubieus.

Inmiddels is er een foto gemaakt en heeft ie zich een dagje thuis laten verwennen. Vanaf het moment dat ik wist dat hij een pijnlijke voet had, had ik ook pijn aan mijn voet. Of heb ik toch vaker last van mijn voet dan ik denk? Op het moment dat de foto gemaakt is en goedgekeurd (zie foto), hadden we allebei veel minder pijn.

20131205-152039.jpg

Reageer!

