Schilderen voor de Synagoge

Vandaag acht schilders aan het werk in mijn atelier. Mooi dat de Synagoge de kinderen heeft uitgenodigd om iets moois te maken om in januari te exposeren. Mijn slogan ‘kinderen kunnen alles maken’ werkt ook vandaag.

Een aantal kinderen hebben vorige keer de lucht geschilderd. De herfstige zonsondergang heeft zich vertaald in de mooiste kleuren. Vandaag wordt de voorgrond geschilderd. Schapen, honden, bomen, hekjes en een enkele molen. Maar ook een wandelpad, een rivier, een snelweg en een treinspoor. Wisten jullie dat je dat allemaal kunt zien als je onderaan de molen in het weiland staat? En als je het niet ziet, kun je het toch schilderen.

De kinderen hebben allemaal precies voor ogen wat ze willen schilderen en dat komt ook op het doek. Soms vraag ik me echt af wat mijn rol is. Af en toe geef ik een aanwijzing, maar of ze het overnemen… Ze kunnen echt al heel erg veel zelf.

Hoe het precies is geworden, ga ik nu nog niet allemaal verklappen. Alhoewel de kinderen het niet erg vinden. Ze zijn trots op het resultaat en terecht. We willen graag dat iedereen in de Synagoge komt kijken. Op 12 en 19 januari hangen de schilderijen samen met de kunstwerken van de kinderen die bij George Burggraaff en Gerard Akerboom hebben gewerkt.

Om jullie nieuwsgierig te maken, staan hier de titels van de kunstwerken.

De horizon,
Het kleurrijke schaap,
Het verwoeste natuurgebied,
Hoenipuin,
Het Landschap,
De molen,
Shadow, het schaap,
De Herdershond,

De twee opvallendste uitspraken van vandaag:
Ik vond het leuk maar ik weet dat ik niet kan schilderen, niet echt.
Ik wist helemaal niet dat jij bestond.

Koen tekent hoe je schapen moet hoeden. Samenwerken is belangrijk.
Koen tekent hoe je schapen moet hoeden. Samenwerken is belangrijk.

Reageer!

